یک دهه کاسبی با یک فیلم | ماجرای آشغالها کی تمام میشود؟
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۵۴۳۷
به گزارش همشهری آنلاین، دوستداران سینمای ایران داشتند کمکم نگران میشدند؛ نگران اینکه صدای پای جشنواره آمد و خبری از امیریوسفی و «آشغالهای دوستداشتنی» نشد اما این نگرانی چندان دوام نداشت و فیلمساز کاربلد ما با پر کردن فرم جشنواره مدعی شد یک «نسخه تازه» از فیلم هفت هشت سال پیش خود آماده کرده و به دبیرخانه فجر ۳۸ تحویل داده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هر چند ابتدا کسی نمیدانست منظور از نسخه تازه فیلمی که بارها متقاضی حضور در جشنواره بوده و پس از شش سال ماندن پشت سد توقیف اکران عمومی هم شده چیست اما فیلمساز باهوش داستان ما خیلی زود از راز خود گرهگشایی کرد و مدعی شد این «آشغالهای دوستداشتنی» همان «آشغالهای دوستداشتنی» نیست که قبلا همه دیدهاند، چون یک بازیگر «تازه» دارد و بر اساس فیلمنامه اولیه ساخته شده و زمانش هم با فیلم قبلی تفاوت میکند.
حالا نوبت سر کار رفتن خبرنگاران و رسانههای سینمایی و غیرسینمایی بود؛ اینکه بگردند دنبال نام آن بازیگر تازه و تفاوتهایی که نسخه اصل «آشغالهای دوستداشتنی» با نسخه فرع «آشغالهای دوستداشتنی» دارد. در این میان کسی هم از فیلمساز نپرسید مگر وقتی نسخه پیشین نمایش داده میشد، گفته بود این نسخه اصل نیست؟ هر چند وقتی بتوان با نسخه اصل و فرع یک جنس بارها کاسبی کرد، چرا باید دهان بیموقع باز شود و نفرین بر دهانی که...
حالا یک جماعت چشمانتظار داریم و فیلمی که گفته میشود بازیگر تازهاش بهرزو وثوقی است. لابد امیریوسفی هم انتظار دارد سازمان سینمایی آغوش باز کند و مجوز حضور و نمایش فیلمی را در مهمترین رویداد سینمای ایران بدهد که نمایش عمومی داشته و البته یک بازیگر ایرانی لسآنجلسنشین در آن بازی کرده است. یعنی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران ساز و کار حاکم بر سینمای ایران را نمیداند یا سود را در ندانستن میداند؟
در این میان، آنچه شگفتتر از تمام داستانها به نظر میرسد رسانهها و خبرنگارانی هستند که عادت کردهاند هر بهار و زمستان با خبر حضور و نمایش «آشغالهای دوستداشتنی» در یکی از دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر سرگرم شوند، فریب بخورند و بعد دوباره در دو فصل تابستان و پاییز خبر نمایش عمومی آن را پیگیری کنند. هر چه باشد، این هم نوعی از خبررسانی و سرگرمسازی مخاطب است، حالا میخواهد در قالب خبرسازی باشد یا واقعنمایی.
فرض محال که محال نیست؛ بیاید تصور کنیم دبیر جشنواره فیلم فجر و هیات انتخاب نسخه تازه «آشغالهای دوستداشتنی» را ببیند و بپسندد. بعد فیلم در جشنواره بدرخشد و پس از آن هم نوبت دعوا برای گرفتن زمان مناسب اکران برسد. چه کسی میتواند تضمین بدهد سال آینده همین روزها یک «نسخه تازهتر» از «آشغالهای دوستداشتنی» رو نشود و دوباره روز از نو، روزی از نو؟
کد خبر 472837 برچسبها سینما جشنواره فیلم فجر سینمای ایرانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم فجر سینمای ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمانی جشنواره تئاتر رضوی در ۶ شهر ایران
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه بیست ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در کشور، رویدادهای هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری، شش نمایش برجسته را در شش شهر مختلف به صحنه میبرد.
این جشنواره که همواره مورد توجه علاقهمندان به هنر نمایش بوده، امسال نیز با آثاری متنوع و خلاقانه، میزبان دوستداران تئاتر است.
در تهران، نمایش سنجاب به نویسندگی لیلا روغنگر قزوینی و کارگردانی مهدی روزبهانی، از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت در تماشاخانه ماه، هر روز ساعت ۱۸ به نمایش درمیآید. در اسلام آباد غرب، الو سلام نوشته مهرداد رایانی مخصوص و کارگردانی قباد دارابی، از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت در پلاتو غدیر، هر روز ساعت ۱۶ اجرا میشود. پانما به قلم مجید کاظم زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آباد در کرمانشاه، از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت در تئاتر شهر، هر روز ساعت ۱۷ به نمایش گذاشته میشود.
در تفرش، پیچ کمر نوشته و کارگردانی سید مجید میر حسینی، از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت در آمفی تئاتر پرفسور حسابی، هر روز ساعت ۲۰ ارائه میگردد. در یاسوج، دستهای سرخ نوشته سید حسین فدای حسین و کارگردانی سید رضا رفیعی، از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت در پلاتو حسین پناهی، هر روز ساعت ۱۹ به اجرا درمیآید؛ و در تبریز، سفر سوزن بان نوشته مهدی صالحیار و کارگردانی علی مجید پور، در ایام دهه کرامت در تئاتر شهر تبریز، هر روز به نمایش درخواهد آمد.
انتهای پیام/